Bedrijfsproducten

04-01-2021

Voor dit onderdeel worden de bedrijfsproducten toegelicht die zijn gemaakt tijdens de stageperiode. Belangrijk bij het vervaardigen van de bedrijfsproducten is dat de betreffende producten representatief zijn voor het bedrijf en in lijn zijn met de ambitie en opdracht van het bedrijf. Oftewel: vraag jezelf af aan welke bedrijfsproducten het bedrijf waar jij stage loopt behoefte heeft. Je dient dan ook je keuze voor deze bedrijfsproducten uit te leggen en te verantwoorden. 

Customer Journey en persona´s voor tastea
Voor het bedrijf tastea heb ik 4 persona's gemaakt en een bijbehorende customer journey. Nadat het bedrijf is overgenomen moesten deze zaken zo snel mogelijk opnieuw worden gemaakt en worden geüpdatet. Ik heb er voor gekozen om dit toe te voegen aan mijn bedrijfsproducten, omdat ik er best trots op ben wat het eind product is geworden. Daarnaast wordt het tot op de dag van vandaag gebruikt voor alle targeting op social media en de video campagnes. 

Presentatie gegeven
Aan de hand van de gemaakte Customer Journey en de persona's was het aan mij om deze te presenteren aan het team. Ik vond dit in het begin toch best spannend en vond het moeilijk wat allemaal te vertellen zonder dat het te langdradig werd. 

Rapport van actieonderzoek
Het rapport wat wordt gemaakt op basis van de opdracht vanuit school voor tijdens de stageperiode is ook zeker een bedrijfsproduct. Het bedrijf heeft ontzettend veel aan de informatie die in dit rapport komen te staan en wat er wordt gedaan op de social media kanalen. Zo worden de kanalen weer terug opgepakt en krijgt het de aandacht die het al lange tijd nodig heeft. Zo wordt er een band opgebouwd met de volgers van de platformen en krijgt het bedrijf weer leven op het social media netwerk. 

Blog op website
Elke week op dinsdag wordt er een nieuwe blog geüpload op de website van Tea Cultures. Deze blogs worden door mij geschreven en het is aan mij om deze ook op de site te zetten. Ik vind het leuk om onderzoek te doen en vervolgens zelf een leuk en informatief iets neer te zetten om dit vervolgens te delen op de site van een bedrijf.  

Insta posts
Het beheren van het Instagram account is een taak voor mij. Ik vind het leuk en ook moeilijk om elke week verschillende posts klaar te zetten, hier content voor te vinden, een leuke caption bij te zetten, hashtags te schrijven en de bijpassende tijd te vinden om te posten. Er zit veel meer achter dan dat ik ooit had gedacht en maakt het toch ook wel moeilijk en tijdrovend. Door dit weer in actie te zetten komt het account van Tea Cultures weer goed naar voren in het algoritme en wordt er een nieuwe band opgebouwd met de klanten en volgers. 

Canva formats voor Insta en LinkedIn 
Canva is een website waar templates en formats gemaakt kunnen worden voor eigenlijk alles. Is het voor Instagram Highlights, posts, verhalen, LinkedIn headers, video's echt voor alles. In dit programma maak ik de verhalen en highlights van het Instagram account van Tea Cultures en een nieuwe header voor LinkedIn. Door een goede look te hebben die goed past bij het merk en mee loopt in de style van de website en de andere producten die worden geproduceerd, is er een samenlopende lijn en maak je een brand van jezelf. 

Recepten op de website 
Naast de blogs op de website, zijn er ook recepten geplaatst. In december zijn er elke woensdag en vrijdag recepten op de website van Tea Cultures geplaatst. De periode daarvoor ging het vooral om de donderdag dat er een nieuw recept online kwam.  Sommige recepten zijn van onszelf, andere zijn lekker varianten met een twist van TC.  

Rapport MVO
Zoals beschreven bij de reflecties die iedere 4 weken gemaakt zijn, heb ik van het MVO onderwep een soort rapportje gemaakt. Hierbij de link en verder uitleg. 

Luca Serrarens - Persoonlijke Website
Alle rechten voorbehouden 2023
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin