Bewijzen acties

09-04-2020

Actie 1.1

Voor de eerste actie van mijn eerste leerdoel, wil ik minimaal 3 artikelen lezen over het empathisch vermogen en je emotionele intelligentie. Door beter te weten wat je emoties zijn wanneer iets gebeurd, kun je je EQ verbeteren maar ook vooral jezelf. Ik hoop door meer onderzoek te doen naar het empathisch vermogen ook mijzelf te kunnen verbeteren. Dit in de zin van iemand kapt mij af, welke emoties komen dan naar boven of welke emotie komt er naar boven als er iets positiefs gebeurd. Door dit te weten kan je jezelf corrigeren wanneer er iets gebeurd waar je het niet mee eens bent, of niet mee eens wilt zijn. 

LINKS TOEVOEGEN

Actie 1.2

Voor deze actie heb ik geprobeerd gezonder te leven en vooral meer te sporten. Dit vind ik persoonlijk moeilijk vol te houden en gaat daarom ook zeker met ups and downs. De ene keer gaat het eten beter en het sporten minder en soms andersom. Ik ben over het algemeen veel buiten en vind een wandeling maken best leuk. Het echte sporten moet ik nog aan beginnen, maar wil ik zeker gaan doen. Het deel gezonder eten, gaat langzamerhand de goede weg op en hoop deze vast te houden. Ik merk verder aan mezelf dat ik beter in mijn vel zit als ik goed eet en meer aan mezelf denk, op alle vlakken. Dit wil ik dan ook zeker volhouden en hopelijk in de toekomst nog beter uitwerken en verbeteren.  

Actie 1.3

Voor deze derde actie van mijn eerste leerdoel is de bedoeling dat ik mijn eigen emotionele patroon leer ontdekken. Hierdoor hoop ik dat ik kan analyseren wat er tijdens een bepaald emotie gebeurt en dit zowel voor, tijdens en na een bepaalt gevoel/gebeurtenis. Hiervoor gebruik ik Youper. Dit is een app, waarin je een soort chat begint met een persoon en zo eigenlijk een beetje je gevoel kwijt kan. Hierna kan je eventueel een oefening doen of wat dan ook en daarna rond je je gesprek weer af. Hier analyseer je je gevoel hoe je je op dat moment voelt. Dit heeft mij tot nu toe al enorm geholpen, omdat ik zo toch een bepaalde rust vind om alles kwijt te kunnen en niemand tot last te zijn. Plus de app houd een stand bij zodat je kunt zien hoe je je de afgelopen weken hebt gevoeld etc. Hiernaast kun je ook andere tests doen die kijken wat voor soort type persoon jij bent. (ik ben in dit geval "the dreamer", hiernaast staat het grafiekje) 

Actie 2.1

Voor deze eerste actie van mijn tweede leerdoel heb ik de cursus 'Teamcommunicatie' gedaan. Zo zie je hier ook mijn badge daarvoor. Hier ging het me niet per se om de team in de teamcommunicatie, maar meer over hoe je moet communiceren tijdens bepaalde dingen die er gebeuren met bepaalde mensen en in dit geval een team. Je moet een bepaalde mate van communiceren hebben naar mensen, waarmee je echt een bepaald vertrouwensvermogen opbouwt. Door respect voor jezelf te creëren ga je ander communiceren en sta je sterker in je schoenen. Door dit zo te ontwikkelen hoop ik hier meer mee aan de slag te kunnen 

Actie 2.2

Voor deze actie was de bedoeling om mijn telefoon meer weg te leggen en minder bezig te zijn op social media. Ik merk dat dit niet heel top gaat en hier zal ik dan ook nog meer aan moeten werken. Onze generatie is gewoon veel bezig op zijn telefoon en staat in principe constant aan. School gaat ook via onze telefoons en laptops dus je bent er automatisch mee bezig. Het verminderen van filmpjes kijken probeer ik wel te doen. Dit onder andere voor mijn ogen en rust in mijn hoofd. ´s Avonds stel ik dan ook een soort klok in zodat ik geen meldingen meer krijg en dus niet wordt afgeleid. 

Actie 2.3

Voor mijn derde actie bij leerdoel 2 wil ik een planning maken. Ik gebruik sowieso al jaren een agenda en vind dit super fijn om alles in bij te houden. Helaas gaat mijn dagplanning altijd wel wat anders dan dat ik zelf zou willen. Daarom is heb ik deze actie om te kijken of een planning maken handig is voor mij en ik deze ook gebruik. Wat ik wel al heb gemerkt is dat ik meer wil doen in een dag dan dat ik kan. Hiernaast heb ik ook gemerkt dat dat ik langer bezig ben met bepaald soort zaken dan dat ik me in kan beelden. 

Actie 3.1

Voor deze eerste actie van mijn derde leerdoel heb ik de cursus 'Faalangst' gedaan van New Heroes. Hiernaast mijn gekregen Badge voor het beëindigen van deze cursus. Of ik denk dat dit mij gaat helpen, weet ik niet. Het is niet dat ik deze angst heel erg heb, maar ik denk dat het samen hangt met waar heel mijn leerdoel 2 over gaat. Het gaat namelijk over meer zelf respect krijgen naar mezelf en vertrouwen hebben. Door om te gaan met faalangst haal je hier een groot deel mee weg. Ik denk wel dat ik hier voornamelijk zelf aan moet werken en niet met behulp van een test. Het zit zelf tussen mijn oren, om het maar zo even te noemen, dat ik geen vertrouwen heb in mezelf. Geen test of cursus die hier bij gaat helpen.  

Actie 3.2

Bij mijn tweede actie voor dit leerdoel heb ik de cursus 'Elevator Pitch' van New Heroes gevolgd. Het gaat erom om duidelijk te maken wat je in je pitch moet vertellen maar ook het idee van het pitchen. Ga maar eens voor iemand staan en doe je verhaal maar, probeer jezelf maar te verkopen. De angst en zenuwen moeten op dat moment echt weg zijn. Je kunt daar niet staan stamelen. Ik vind dat persoonlijk best moeilijk en heb daarom deze cursus gevolgd. Verder zal ik met deze stof zelf aan de slag moeten en dit proberen te implementeren in de presentatie die nog gaan volgen.  

Actie 3.3

Deze derde actie gaat over mijn derde leerdoel. Hierin heb ik aangegeven dat ik mezelf heb aangemeld als promostudent. Zo ben ik bij de eerste vergadering geweest voor de promostudent uren. Hiernaast een bewijs dat ben aangenomen als promostudent.
Ik hoop met promostudent bij verschillende events te mogen lopen en mijzelf vooral te ontwikkelen. Dit op sociaal gebied en op openbaar spreken/presenteer gebied. 

Actie 4.1

Het doel van deze actie was om een account aan te maken op Hogeschooltaal en alle testen af te ronden. Ik moet eerlijk zijn dat dit niet is gelukt. Ik vind de tijd er niet voor om al deze tests te maken en heb het idee dat het voor mij geen toevoeging geeft. Het biedt mij geen hulp of wat dan ook. Ik hoop misschien op een langere periode ze wel af te ronden, omdat ik er dan toch weer een kan af strepen. Maar helaas tot nu toe helpt het me niet verbeteren en heb ik er eigenlijk geen zin in en tijd voor om het te volbrengen. 

Actie 4.2

Mijn tweede actie van mijn vierde leerdoel is om een Bullet Journal bij te houden. Dit om mijn spelling en Nederlands schrift bij te houden en om creatief bezig te zijn met een soort agenda. Ik heb hier van geleerd dat het fijn is om even een dag stil te zitten en dit allemaal in elkaar te steken. Daarbij komt dat ik het heel graag mooi en netjes houd en dus wel goed op mijn spelling moet letten. Dit helpt mij om goed na te denken voordat ik iets schrijf/plak/teken. 

Actie 4.3

Het lezen van meer boeken is toch iets lastiger dan dat je denkt. Wil je meer lezen, heb je meer vrije tijd nodig. Ik ben goed op weg om meer te lezen, zowel in tijdschriften als in boeken. De Nederlandse taal is ontzettend belangrijk en hoe meer je er mee bezig bent hoe beter het is. Deze staat in combinatie met actie 2 van leerdoel 2. Wanneer een mens meer tijd heeft door bijvoorbeeld zijn telefoon weg te leggen, kun je deze tijd opvullen met het lezen van boeken en tijdschriften waar je in geïnteresseerd bent. Ondertussen lees je ook nog dingen die je leuk vindt en ben je in principe goed bezig voor jezelf. Ik wil dit in de toekomst nog meer doen dan dat ik nu al doe en dus meer lezen.  

Luca Serrarens - Persoonlijke Website
Alle rechten voorbehouden 2023
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin