Marktbewerkingsplan

De activatie of wel het marktbewerkingsplan
van jaar 4 semester 1 bestaat uit een doelgroep, persoonlijke positionering,
een logo, onderscheidende activatie, een motto en een bewijs van eigen
toegevoegde waarde. Van mijn marktbewerkingsplan is een deel nog steeds
hetzelfde en een deel niet. Hierdoor zal op mijn website, onder het kopje
'Afstuderen', een update te vinden zijn van deze activatie (doelgroep,
boodschap/toegevoegde waarde en 3 acties met bewijs). Ik heb besloten om
dit te verwerken in een Blog.
Doelgroep
Mijn doelgroep is te vinden op marketinggebied. Door middel van stages en opdrachten tijdens mijn studie heb ik ervaring op gedaan in dit gebied. Doordat ik nog verder ga studeren kan ik deze doelgroep tijdens een later stadium verder toespitsen. Op het moment kan ik het alleen afbakenen doordat ik beter weet wat ik niet wil dan wat ik wel wil.
Een kant die ik bijvoorbeeld niet op wil is richting social media marketing en content creating. Wat ik wel interessant vind is de kant richting duurzaamheid. En hoe dit dan te combineren met marketing en welke keuzes er gemaakt moeten worden door verschillende partijen.
De doelgroep die mij het meeste aanspreekt zal daarom elke keer weer een stapje veranderen en verder worden toegespitst naarmate ik stages loop en ervaring op doe.
Acties
Door actief aanwezig te zijn op LinkedIn en mensen aan te schrijven in jouw doelgroep. Soms moet je een 'grote mond' hebben en jezelf laten horen. Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd en dus positief. Maar als je niet van jezelf laat horen, weten mensen ook niet dat je op zoek bent in een bepaalde sector.
Bedrijven aan schrijven voor vacatures. Zodra er vacatures open staan voor een bepaalde job die je leuk lijkt, gelijk schrijven. Door een leuke en goede brief/mail te hebben, zit je in het hoofd van die persoon. Zorgen dat je blijft hangen en dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek is het eerste doel. Vooral jezelf zijn en laten zien wat je waard bent en kunt toevoegen. En daarnaast connecties berichten te sturen dat je op zoek bent naar een baan. Door gebruik te maken van je eigen opgebouwde connecties, kun je snel iets tegen komen wat je leuk lijkt. Dit zijn drie acties die gedaan kunnen worden om meer bekendheid te creƫren bij de doelgroep.
Logo

You don't grow when you are comfortable.
Bewijs van toegevoegde waarde/ mijn boodschap
Wat mij onderscheidend maakt is mijn doorzettingsvermogen en mijn empathisch vermogen. Ik ben iemand die, als het daar om vraagt, er voor de volle 100% voor gaat. Daarnaast kan ik mij goed inleven in mijn medemens /mede collega en ben ik iemand die goed kan luisteren. Doordat ik goed kan luisteren en vaak weet wat er overal ongeveer speelt, zit ik soms veel in gedachten bezig. Dit gebruik ik weer in mijn voordeel om veel te schrijven. Door veel te luisteren en in te leven kan ik veel dingen goed op papier zetten.
Wat kan ik daarnaast toevoegen? Dit vind ik altijd een
moeilijke vraag om te beantwoorden en omschrijven. Ik heb vakkennis van
marketing en duurzaamheid implementeren in een bedrijf. Ik heb beginnende
kennis van SEO en SEA. Ik wil graag mijn kennis nog verder uitbreiden zodat ik
meer kan toevoegen in een omgeving waar dit nodig is. Daarom ga ik nog een
master doen en mijn kennis vergroten. Op die manier kan ik mijn toegevoegde
waarde uitbreiden.